tisdag 16 februari 2010

Andys lekland


Idag hade jag ju lovat Zack att vi skulle till Andys lekland, så så fick det ju bli! Hade en föreställning om att vi skulle köra 09.40, för att vara på Andys när dom öppnade kl 10, men SÅ blev det INTE... Jag var tvungen att ringa Lund och stämma av lite saker inför inskrivningen på torsdag och vistelsen i Lund nästa vecka. Där har dom telefontid 09.30-10.00?!?!? kortaste telefontiden ever... Iaf, 09.30 satte Klara igång och började gallskrika för hon var sååå trött! och hon höll på till 09.53 då hon slocknade av ren utmattning, så det var på håret att jag hann ringa. När jag sen pratat färdigt fick jag ju väcka Klara igen för att få på henne ytterkläder och baxa ner henne i bilstolen. Vi var på Andys 11.10... Och vi stannade till 14, Zack hade jätteskoj!! Han hittade ett gäng kompisar som han lekte med hela tiden, så det var faktiskt inga protester när vi skulle hem, för då var han helt slut :-)





Klara tyckte väl inte det var någon jättehöjdare med Andys, det var ju rätt kul och titta på barnen som lekte, men när man blev trött så gick det inte att sova, och äta kunde man inte heller göra i lugn och ro... Typiskt är ju oxå att hon drog ut sonden igår, men jag har inte brytt mig om att åka in och sätta tillbaka den eftersom vi inte har behövt använda den på ganska många dagar nu, så börjar hon strula idag... Hoppas det var bara för att det var stökigt på Andys!

När vi körde hem blev det en vända till Maxi, eftersom Zack fick pengar när han fyllde år, och dom brände ju nästan hål i plånboken nu när dom legat där sååå länge;-) Så det blev ett Star Wars lego, som ju så klart skulle monteras så fort vi kom inom dörren här hemma :-)

Ikväll har vi varit en vända hos mina föräldrar, pappa fyller nämligen år idag, HURRA HURRA!! och vi hade köpt med oss goa semlor, för det är ju även fettisdagen och då SKA man äta semlor!

Imorgon kommer MIA, min Mia hit på besök TJOHOOO!! Mia är min bästaste, käraste, underbaraste vän!! Vi får väl se om jag får byta några ord med henne när hon är här denna gången. Zack är VÄÄÄLDIGT förtjust i henne, så sist hon var här kidnappade han henne upp på sitt rum och jag fick knappt se skymten av henne, OCH han har storslagna planer inför morgondagen oxå!! Det skall åkas pulka och stjärtlapp, på gupp!! Mat o fika skall det oxå bli, och han har beställt fiskpinnar o potatismos till lunch och oboy och kanelbullar efter några åk i backen... Jag tror inte att jag ingår i planerna mer än som passopp;-) Jaja vi får väl se hur det blir med det hela :-)

Se upp i backen!
Therése

1 kommentar:

  1. HA HA THERESE, HÅLLER MED DIG...MIA E VÄRLDENS SKÖNIIIING

    SvaraRadera