söndag 14 mars 2010

Sunday bloody Sunday...

Ja så känns det idag.. Nog för att familjen Nilsson var här igårkväll och vi grillade (såå gott!!) och kollade på schlagern, men jag drack bara mineralvatten o kaffe, sent blev det förstås oxå, jag skjutsade Nilssons hem vid tolv snåret, efter en mycket trevlig kväll, men detta är inte anledningen till att det känns segt o jobbigt idag... Nej Klara har blivit förkyld och har jättejobbigt med andningen igen, så både jag och Johan har varit uppe och vakna större delen av natten... Inhalerat, gett näsdroppar, ändrat ligg läge, tröstat. Vid 04.00 steg Johan upp, gav henne mat, klädde på henne och stoppade ner henne i vagnen, sen gick dom en lång runda och när de kom tillbax fick hon sova kvar ute i vagnen och det gjorde hon till 08.30 ungefär. Kylan gör att luftvägarna vidgas och det blir lättare för henne att andas. Vi har ju fönstret öppet i vårt sovrum alltid, och inatt har vi haft det extra mycket öppet, men det ger inte alls samma effekt som att sova ute.

Nu är hon ganska dålig igen, och jag har ringt in till barnakuten, de skall ringa upp mig om en timme ungefär, så denna dagen får man väl tillbringa på CSK känns det som. Så typiskt att hon skulle åka på en förkylning NU, en vecka innan vi har tid på CSK för att få utskrivet mediciner för att hjälpa henne med andningen så vi förhoppningsvis skall slippa sjukhus.... MEN, det blir ALDRIG som man tänkt sig!!

Annars har helgen varit bra! Igår var vi och kollade kakel här i byn, och det verkar som att vi har hittat det vi vill ha på hemmaplan :-) Sen var vi en vända inne i stan och handlade lite gott kött i Domus fina charkdisk o jag köpte mig ett par träningsbyxor :-) Det var ju underbart väder, så när vi kom hem tog vi en lång promenad hela familjen, Zack på cykel, Klara i vagnen och jag, Johan o Rut fick traska :-) Så kanske kommer jag jordenrunt i år, för jag lyckades få ihop över 20000 steg igår :-)

Måste bara få meddela att RÄTT LÅT VANN!!! Helt underbar låt o vilken röst hon har Anna Bergendahl!!






Längtar såå till sommaren, så jag tyckte att det kunde passa med lite sommarbilder.

Ha en bra söndag!
Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar