söndag 28 mars 2010

Vilda Klara Louise

Så är vårt lilla hjärta äntligen döpt, Vilda Klara Louise Lindström heter hon nu. Dopet hölls i Gryts vackra kyrka av prästen som vigt mig o Johan och som döpt Zack. Det var en jättefin lagom lång cermoni, Maria och Jocke var underbara som gudmor resp fadder och Klara skötte sig utomordentligt bra!! Jag och Johan hade en sång som vi ville ge Klara, Dansa på min grav, men eftersom ingen av oss är någon sångfågel, fick vi ta hjälp av ett proffs, Peter Thisell (klicka på de blå länkarna för att lyssna) som spelade gitarr och sjöng denna sången för Klara, så vackert att jag blev tårögd!! Tack Peter!!


Efter dopet vankades det mat i församlingshemmet i Knislinge. Kanske världens största smörgåstårta bjöd vi på, och efter det kaffe och hjärtformade rosa prinsess tårtor :-) Församlingshemmet hade ett stort tomt rum där barnen höll till hela eftermiddagen o rusade runt som virvelvindar :-)







Lite action blev det oxå, en servett råkade hamna i ett av ljusen o vips hade vi en liten våreld ;-) Men den släcktes snabbt o lätt som tur var!!

Klara har verkligen sett till att få ut så mycket som möjligt av sin dag, hon har inte sovit många minuter i eftermiddag men ändå varit på ett strålande humör!!

Nu kallar sängen, för imorgon måste jag upp JÄTTE tidigt o måla brädor, så snickarna har något att sätta upp på väggen imorgon.

Natti natti!
Therése

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar