onsdag 16 juni 2010

Sommar

Tyvärr har det varit lite dåligt med uppdatering senaste veckan... Men jag har inte haft någon lust...

Vi blev utskrivna i fredags, tjohoo!! och igår var det återbesök på barnakuten för att kolla CRP:t och det var nere på 19. Nu ikväll har Klara tagit sin sista dos antibiotika, så nu skall hon vara frisk! Nästa sjukhusbesök blir nästa torsdag, då det är dax för en sondering på kirurgimottagningen i Lund. Koll av hjärtat blir det någon gång i sommar, men enligt Klaras hjärtdoktor i Kristianstad så ser det helt fantastiskt ut!! Han var helt lyrisk när han gjorde ultraljud i fredags. Han lovordade kirurgen som lyckats sååå bra och det känns ju skönt att höra :-)

Vardagen börjar äntligen infinna sig för familjen Lindström igen. Jag skulle ju ha jobbat mån-ons denna veckan + torsd nästa vecka, men jag har tagit semester. Man mår ju inte helt hundra efter allt vi varit med om, så jag orkade inte ens fyra futtiga dagar... Johan har ju varit föräldra ledig mån-onsd, men imorgon skall han tebax till jobbet. Vi har ägnat dagarna åt shopping till huset, i måndags åkte vi runt till diverse butiker, men kom hem tomhänta :-( Men igår när vi varit på Ikea hade FULLT lass med oss hem. Fick gå två rundor eftersom där fanns mer plats i Volvon och mer pengar på kontot efter första ;-)men sen var där så fullt att den kassen med livsmedel jag sprang in på Willys o handla knappt fick plats :-) Idag har vi skruvat Ikea möbler och varit ute i SOLEN :-)

Zack har börjat på simskola :-) klockan åtta varje morgon i 3 veckor skall han hoppa i bassängen i grannbyn för att lära sig simma. Har väl gått lite knaggligt så här i början, han är ju inte så modig, så han har suttit mycket på kanten och tittat på de andra eleverna. Men det lossnar nog imorgon!

Både mina och Johans chefer har varit helt fantastiska och haft full förståelse för vår situation, så det har aldrig varit något tjafs om att man inte är på jobbet, eller att man måste springa ifrån rätt som det är, och det är guld värt! 1000-TACK till Er!!!

Tjafs lär vi väl få så det räcker och blir över nu när vi skall försöka få ersättning från försäkringskassan..... Vill knappt tänka på hur det skall gå denna gången, med alla olika intyg vi har skickat in... Imorgon börjar jag min telefonterror mot dem och jag lär väl få hålla på i minst 30 dagar... Det är lite märkligt att när man har ett svårt sjukt barn att det skall vara strul varje månad med utbetalningarna När Zack har varit sjuk och man VABBAT har vi aldrig haft strul. Men det är väl så att det skall sparkas på de som redan ligger!

Här kommer lite bilder tagna med min mobilkamera.









Mina underbara barn!!!



Ha en underbar torsdag!
Therése

1 kommentar:

  1. Härligt att ni är hemma & utskrivna. Och att er vardag ska kunna återgå till det vanliga =)
    Vi får minsann se till att träffas ng dag, LÄNGE sedan nu. Ha det supergott i det underbara vädret, höres & synes.
    Kramizar Emma

    SvaraRadera