torsdag 29 juli 2010

Semester!!

Japp nu har jag SEMESTER!!! och Johan är föräldraledig (ombytta roller alltså), men ingen större skillnad i vardagen för det. Vi gör lite utflykter, badar och fixar en hel del här hemma.

Trädäcket är färdigt, och det är såå snyggt!! Bilder kommer senare, vill ju ha lite kvällsbilder på den snygga infällda belysningen med och det visade sig vara lite trixigt att få till dessa bilder... Men skam den som ger sig!

Jag har legat på CSK ett par dagar.... På tisdagen v 28 fick jag hjärtklappning ett par gånger, även under onsdagen kände jag av detta ett några gånger, sen ökade det i frekvens och på helgen höll det i sig hela dagarna. Anledningen till att jag inte sökte läkare då var att jag har haft detta ett par gånger tidigare, senast förra sommaren när jag var gravid, och då sökte jag läkare, men då fick jag beskedet att det fick man räkna med när man var gravid och inget gjordes.... På måndagen började det avta, så jag trodde att det skulle försvinna, men på onsdagen kom det tillbaka rejält igen, så jag ringde vårdcentralen och fick en tid. Det gjordes ett EKG och konstaterades att där var mystiska extraslag... Läkaren på VC ringde och rådfrågade en kardiolog på CSK som tyckte att jag skulle läggas in och övervakas med telemetri under ett dygn för att se vad som var på gång, så jag fick köra hem och packa väska och bli skjutsad av mina föräldrar in till CSK för jag fick inte köra själv....

Där låg jag mellan onsdag och fredag eftermiddag och övervakades, tog en massa prover, gjorde arbets EKG mm. När alla tester äntligen var gjorda kunde de börja ge mig medicin (betablokerare) för att dämpa extraslagen som jag har, och som man inte vet riktigt varför, det KAN vara en reaktion på allt jag varit med om sen Klara föddes, men det är inte säkert, jag hade kanske fått detta ändå... Kanske får jag leva med detta resten av mitt liv, eller så försvinner det om några månader eller några år, ingen som vet.. Men jag äter medicinen var dag, den har tyvärr inte tagit bort extraslagen än, men på sikt skall den göra det, skall förmodligen höja dosen snart, då hoppas jag på bättring. Annars skall jag leva som vanligt, inga restriktioner :-) Men just nu gäller det att hålla igång så mycket det bara går, för det är som värst när jag är stilla och slappnar av, så nätterna är lite jobbiga, för då måste man ju ligga still ;-)

I lördags var vi i Tykarpsgrottan tillsammans med familjen Nilsson, det världspremiär för mig och barnen, mycket spännande!! Ganska dåligt av mig att aldrig ha varit där tidigare... För nu verkar det ju tyvärr som att grottan kommer att stängas för gott den 20 augusti pga bestämmelser om nödutgångar. Men jag hade ju tur som lyckades ta mig dit innan den stängde iaf ;-)

Söndagen bjöd ju på höstväder, så då for jag, Zack och Rut till skogen för att plocka blåbär, men vi kom hem utan bär eftersom någon hade huggit ner hela vår blåbärsskog.... Men några kantareller fick följa med hem och bli smörstekta som gott tillbehör till vår middag :-)

Igår var vi vid Immeln hela eftermiddagen och idag snickrar Johan, så jag och barnen skall nog passa på att åka hem till mormor och morfar i eftermiddag.

Imorgon startar vi bilen kl 08 och styr mot Bonbon land i Danmark tillsammans med familjen Nilsson. Skall bli mysigt, vi har aldrig varit där, så vi sär spända av förväntan över att få åka pruttande hunden osv ;-)

Nästa vecka vankas Yngsjö, Ven, Lund (lagom kul...) och Tosselilla med Hjärtebarnsförbundet, det är vad som är planerat än, och nu när jag läser vad jag skrivit, så känns det som att det inte får plats så mycket mer den veckan :-)

Hoppas Ni har det bra i semestertider! För det har vi :-)
Therése

1 kommentar:

  1. hej gumman,
    kolla in denna klänning :)
    http://www.bonprix.se/se/Klaenning-2606365-bundle.htm?id=1295331745508064925-0-4c6e9e4e&sk=14&sourcePageClick=carousel_navi

    SvaraRadera