onsdag 30 november 2011

Mitt första minne av "The boss"

Idag klockan 9 släpptes de!! Biljetterna till Bruce "The Boss" Springsteens konsert i Juli 2012, mer än ett halvår framåt i tiden. Trots detta var det som vanligt helt galet drag efter biljetterna, 2 konserter på Ullevi slutsålda på några timmar. Och YES!!! jag lyckades klicka till mig biljetter :-)Det blir den fjärde gången jag får äran att se och höra denna otroliga artist och hans fantastiska E-Street band. Å jag längtar, det kommer att bli magiskt!!



Bruce har legat mig varmt om hjärtat ända sen Born in the USA plattan släpptes någon gång i mitten av 80-talet. Mitt starkaste och första minne av denna platta och denna grymma artist var hemma på Torpstreet, jag o hela gänget som bodde där, vi var 7 ungar i varierande ålder som hängde ihop, vi sov i en husvagn som stod hos familjen Klint på nr 21. På den tiden fanns det ju inte CD-spelare, ipods o andra fina grejor, men i denna husvagn fanns något som var ganska High-tech för just den tidpunkten, nämligen en banspelare som kunde vända bandet själv!!! Det ni!! Min lillebror hade fått Born in the USA kassetbandet, (ni som är så unga att ni inte förstår vad kassettband är, GOOGLA!)så vid denna övernattning hängde bandet med och det spelades HELA kvällen och HELA natten. Vi pratade o skrattade o hade hur kul som helst denna natt. Jag lyssnar fortfarande OFTA på denna platta och varje gång tänker jag på hur kul vi hade och vilket gäng vi var där hemma på Torpstreet.




Då kommer tyvärr också tankarna på att en saknas... Både i vårt fina gäng och i Bruce Springsteens E-street band.



Denna låt är till minne av min fina vän Tobbe.

Ha en fin kväll!
Therése

2 kommentarer:

  1. Ja det var tider det!

    SvaraRadera
  2. Grattis till biljetterna jag kämpar lite till ger inte upp ännu min man pratade ofta om sin upplevelse på Ullevi med Bruce och är det mitt öde att se denna underbara artist då finns det 2 biljetter även till mig <3 ha det så bra Delicia

    SvaraRadera