fredag 12 oktober 2012

Annorlunda födelsedag...

 Så var det Oktober och höst, imorse var det t.om nästan vinter... Minusgrader och isiga bilrutor :-(

Klara fick en annorlunda födelsedag då hon natten mellan 19 & 20 fick ett MYCKET kraftigt anfall av falsk krupp. Det hjälpte inte mycket med adrenalinet vi har hemma, så när ambulansen kom fick hon en högdos cortison + syrgas och il fart in till CSK. Väl inne på sjukhuset fick hon ännu mera cortison, både intravenöst och i tablettform och eftersom hon var så dålig valde de att gå ner genom näsan vidare ner i luftstrupen med en kamera för att se hur det såg ut, och det visade sig att öppningen i luftstrupen endast var 1 mm!!!!! Stackars lillan, inte undra på att hon hade fullständig panik och var helt genomsvettig av att försöka få i sig lite luft :-( Så hon hamnade på intensiven, för med endast 1 mm öppning blir det totalstopp om det svullnar ännu mera... Då hade tubsättning blivit aktuellt, men som tur var vände det med mer cortison och täta adrenalin inhalationer!! Så efter lunch blev hon flyttad från intensiven till barnavd, där det var fortsatt behandling med cortison och adrenalin.



Eftersom hon hade fortsatt väldigt jobbigt, var det inte aktuellt att hon skulle få komma hem på torsdagen, utan det blev en födelsedagsmorgon på sjukhuset. Men det blev bra ändå får jag säga, personalen på avdelningen var HELT underbar!!! De kom allihopa vid åtta snåret och sjöng för min lilla prinsessa och hade ballonger och en fin present!! En rosa vagga med täcke och kudde och en liten randig tiger :-) Vid nio tiden kom Johan och Zack (som fått fritt från skolan för att åka o fira syrran) med en massa paket, bla en rosakickboard :-) Lite senare på förmiddagen kom även "våra" tjejer från Barnmottagningen och grattulerade med en docka som oxå kunde ligga i vaggan och ett presentkort på Andy's (som vi ju hade inplanerat på hennes födelsedag...) När ronden kom hade Dr Markus med sig en STOR guldmedalj (innehållande choklad) till Klara. Sen efter en ny kamera undersökning ,som INTE var en uppskattad födelsedagsaktivitet... och mer cortison fick vi åka hem efter lunch :-)



Fina nallen och bollen som Johans kollegor gratulerade med redan på torsdagen.


Festligt sugrör fick man oxå
I den här kan man hänga o gunga, trots att man knappt kan få luft ;-)
  

Det blev fortsatt behandling hemma med cortison och adrenalin ett antal dagar innan det släppte helt, och det blev inte dagis förrän fredagen den 28:e. 

På lördagen hade vi som planerat kalas för prinsessan och hon fick massa fina paket. Tyvärr kan jag inte ladda upp bilder från kalaset då vår dator strular, så det blir enbart mobilbilder.






Nu har hockeyn dragit igång för Zack, så det är träning 2 ggr/veckan och match i stort sett varje helg. Han har blivit en riktig sportkille, sitter nästan aldrig framför dator/ipad/TV längre, utan det är bollar o puckar som gäller :-) När han väl sitter med iPaden, så är det nästan alltid hockey matcher/resultat han kollar och då främst HV71. Imorgon spelar han hemma match på förmiddagen, sen åker han, Johan, farfar och Maria till Jönköping för att titta på HV71 när de spöar Rögle.

Själv hoppas jag att det fina soliga vädret håller i sig så att jag och Klara kan ta en lååång härlig promenad och samla lite kraft och energi.

Vill passa på att TACKA Johans kollegor som har haft en "intern" kamp om vems namn som skall stå i Klaras hjärta här uppe till höger, vilket har resulterat i härliga slantar till insamlingen :-)


Ta vara på dagarna!



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) Förlorade kärleksformer
      3) Stoppa skilsmässa
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera